markanläggning III

Äntligen är golvet i växthuset färdigt!
Jag är så himla nöjd =)!!
 
Först la jag ut stenar och mätte längden på den långa biten. Sen vände jag stenen och mätte ut den korta biten. Det var mest en chansning att man kunde använda så mycket av stenen som möjligt. Rätt vad det är kanske den lilla biten spricker när man delar den.
 
När alla stenar var delade fick jag pussla om lite då inte allt passade där det var tänkt. Gick väldigt bra och alla små bitar höll =)!
 
Sen klippte jag bort det mesta av markduken (vanlig svart täckduk som man kan köpa nästan var om helst). Sen letade jag fram ogräsbrännaren och körde ett gammalt trick: jag brännde bort alla fula fransar som lätt blir när man klipper i väven. Nu syns inte duken bakom stenarna och förhoppningnsvis skyddar den att ogräs växer upp mellan stenarna.
 
Sista steget blev att kasta ut mer sättsand och sopa igen alla skarvar. Jag kommer med tiden få fylla på med mera sand och sopa tills skarvarna är mättade.
Så fort jag får vatten på golvet kommer luftfickor fram. Det kommer bli så eftersom jag inte haft någon vibratormaskin som varken packat sanden under eller stenarna ovanpå.
Jag gör ju som sagt det här till mej själv och känner att det är lite lyxigt att kosta på ett litet hobbyväxthus på knappt 5 m2 en kostsam maskin.
 
Nu har jag flyttat runt grejerna flera gånger för att hitta en bra plats till allt.
Hyllan jag ställde in tidigare idag åkte ut - och så drog jag in den jag hade imorse =p.
 
Imorgon ska jag göra färdigt sista odlingsbänken =)!
 
Stort tack till min älskade andra hälft som hjälpte mej dela alla stenar!!
Jag är ju inte så förtjust i rondellen så jag överlåter gärna det till honom =).
 
    



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mingsgronavarld.blogg.se

trädgårdsmästare vilhelmina

RSS 2.0