sötpotatis del IV

Vi åkte bort några dagar och när vi kom tillbaka hade stjälkarna verkligen tagit fart! De var nu 20 och 25 cm höga med fina välutvecklade rötter.
Lite i tidigaste laget för odling i växthus som jag hade tänkt, men de måste i jorden. Åkte iväg och köpte plastkorgar och grönsaksjord, så nu börjar projektet på riktigt!
 
Det visade sej att endast den längsta hade fina rötter, så jag avlägsnade den försiktigt från knölen och planterade den.
 
Då jag har både små händer och tassar som gärna gräver i jorden, la jag lite bubbelplast runt om. Det kanske inte blir lika intressant då och håller samtidigt fukten i jorden.
 
Då sötpotatis vill odlas varmt, ställde jag korgen framför ett element.
Nu får vi vänta och se vad som händer, har jag riktigt tur har vi ätbara knölar om två-tre månader =).
 
Känns även spännande att se om den skjuter revor och blommar. Herregud =)!
 
Fortsättning följer...
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mingsgronavarld.blogg.se

trädgårdsmästare vilhelmina

RSS 2.0