syrensaft med stevia II

Så var min saft klar =)!
 
Jag uteslöt allt socker och ersatte med stevia som jag själv drivit upp i växthuset.
Gjorde det mest för att prova då jag aldrig förut drivit upp stevia eller använt den i "matsamanhang".
 
Jag smakade av saften igår för att känna sötman.
Då jag är väldigt kräsen för sura/sträva smaker, så tyckte jag citronen slog igenom, och tillsatte 1 dl socker som jag löst upp med hett vatten.
Idag köpte jag en saftsil och hällde över till vanlig pet-flaska.
 
Då jag inte har just något socker, så är saften inte lika tjock i konsistensen som vanlig saft. Men det är absolut inget fel på smaken. Jag tror ändå stevian gjorde susen.
Nu kan jag med gott samvete bjuda mitt barn på saften, då jag vet att innehållet är i stort sett helt utan socker.
 
Smaken är väldigt parfymig, smakar typ som syrén luktar.
För att få lite effekt och antydan till vad saften innehåller, så la jag över både stevia och blad direkt i flaskan. Det ser både trevligt och somrigt ut med blommor i glaset när man häller upp =).
 
Detta kommer jag nog göra fler gånger =)!
 
 
Här är ett tidigare inlägg:
 http://mingsgronavarld.blogg.se/2017/july/syrensaft-med-stevia-2.html



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mingsgronavarld.blogg.se

trädgårdsmästare vilhelmina

RSS 2.0