växthuset flyttar in

Där i slutet på september tyckte jag att det började bli lite väl kallt i växthuset, särksilt med tanke på att jag inte har någon värme där ute längre.
 
Jag tyckte att mycket av det som stod där ute såg fräscht ut och paprikorna som inte ens mognat. Kändes så hemskt att gräva upp och lägga på komposten.
 
Jag gjorde därför en chansning och grävde upp växterna från bänkarna, satte i krukor och tog in de till vardagsrummet.
Såhär flera veckor senare lever allt och den största paprikan är redan uppäten i en smarrig tacos.
Basilikan som jag har i krukor har till och med gått i blom =P.
 
Bra drag när växterna hade lite kvar att ge =).
 
  



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mingsgronavarld.blogg.se

trädgårdsmästare vilhelmina

RSS 2.0