krukväxter

Jag fick fria händer att plantera om blommorna i gravkapellet.
Det var nog sannerligen på tiden.
 
 
Det första jag gjorde var att bygga ihop två ställningar till gullrankorna som totalt växt sej ur sin stödpinne.
 
 
Sen tog vi, jag och ungdomarna, kruka för kruka och planterade om samtliga växter.
Det blev ett flerdagarsjobb att ta upp växterna, rengöra alla 40 liters krukor och plantera i ny jord.
Vi fick vara två för att hålla och lyfta dracenor och den stora benjaminfikusen.
 
I botten på kantdracenan fanns säker 10 liter vatten.
Stackaren var fel omplanterad och badade i sin kruka.
Inte konstigt den såg tanig ut.
 
 
 
Benjaminfikusen blev även beskuren för att få ett finare utseende.
 
Jag valde även att flytta om flera av växterna, det blev mycket finare och förhoppningsvis trivs de bättre nu.
 
 
 
Som avslutning skrev vi även en skötsellista för alla växterna, hur de ska vattnas, om de bör sprayas och vilken temperatur de vill ha.
 
 
Ännu ett lyckat uppdrag slutfört =)!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mingsgronavarld.blogg.se

trädgårdsmästare vilhelmina

RSS 2.0