ljus och temperatur

- Tomaterna i tvättstugan lever och växer sakta.
 
 
- "Ljust och svalt" lever också och verkar må bra. Några stackare hann bli för långa i växthuset och måste nog kasseras, men de lever än så länge.
Jag var lite rädd att det skulle bli för kallt på golvet på kvällarna, ca 13,5 grad, men ingen visar tecken på kyla.
 
 
- Växthuset brukar vädras när det kommer upp mot 30 grader. Stevian och basilikan stortrivs.
 
 
Är lite lur på om jag lyckats få För svalt men lagom ljust, de går lite väl sakta i tillväxten.
Känns ändå som jag fått kläm på det hela. Varför har jag inte gjort det här tidigare =p?
 
Nelson garden har skrivit ett bra inlägg om just ljus, temperatur och odling. Läs den här.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mingsgronavarld.blogg.se

trädgårdsmästare vilhelmina

RSS 2.0