odla från frö

Så har första fröna äntligen nått jorden. Som jag längtat!
 
Det värmde i trädgårdshjärtat när barnet säger "mamma jag vill ha den! Den tycker jag om!" om blomkålen.
Det blev dock marigt att försöka förklara att "man inte kan sätta morot i såkruka. Den måste vi sätta ute i jorden" när liten insisterade och verkligen ville sätta morotsfrön redan nu.
Ska se om vi har något större att sätta några morötter i, för husfriden =).
 
När fröna väl var satta kom mitt nya växthus till andvändning. In med allt i växthuset och ställ framför ett fönster. Perfekt.
 
Döm om min förvåning när vi efter bara två dagar ser första hjärtbladen sträcka sej mot solen!
 
Det är riktigt roligt när man bara på några timmar ser att det växer i växthuset.
Vilken skillnad än när jag som förut dragit plast över krukorna och man alltid vattnar för mycket.
 
Mycket roligt!
 
 
 
fortsättning följer...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mingsgronavarld.blogg.se

trädgårdsmästare vilhelmina

RSS 2.0