kyrkbodar

Ungdomarna fick i uppdrag att måla bodarna bredvid kyrkan.
Jag tänkte redan förra året att jag skulle ha gjort nått åt eländet till växter som stod framför ena boden, men de blev aldrig av. Nu var perfekt tillfälle när det liks målades och snyggades till.
 
I vänstra rabatten satt gullvivor och auriklar, i den högra fanns vårlök och rabarber. Såg även spår av vad som hade kunnat vara blåklint. En salig blandning helt enkelt.
 
Projektet var lättare sagt än gjort.
Jag tänkte med en gång att jag skulle använda granitkantlister för att skilja jord från gräs. Jag tog breda lister som gick att gräva ner ordentligt.
När jag väl började gräva möttes jag av en stenhäll. Helt sjukt. Typ 25 cm ner. Stenhäll. Solid. Det blev att åka och leta smalare lister.
 
Nästa rabatt hade också stenhäll, men betydligt längre ner. Jag fick även här byta till smalare lister, då en stor sten stack upp ganska högt i jorden. Skit.
 
När jag väl lyckats hitta nya lister, var jag lite snabb i vändningarna och kastade sönder en lång grantikant. Skiiit. Iväg och leta ny...
 
Men sen! I med jorden och ner med gullstavar! De blev riktigt fint med gult mot den faluröda boden.
 
Mycket fint =)!
 
    



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mingsgronavarld.blogg.se

trädgårdsmästare vilhelmina

RSS 2.0