vattentunna

Jag har länge tyckt att vattentunnorna på jobbet är otroligt tråkiga och fula. Många är dessutom olika.
Efter några surfar på Pinterest hittade jag dock världens lösning!
 
Tanken var att använda spillvirke, men efter olika försök fick jag inte till fina raka snitt, så det blev att köpa brädor.
Jag berättade för ena sommarungdomen om min idé och denne fick tillslut eget ansvar att slutföra arbetet. Stegen blev att mätta längden, fixa hörnen, slipa sidan som skulle vara utåt och skruva fast på järnband.
Detta oljades och sen köpte vi spännband att dra runt om som snygg detalj. Lite whiskey-fat-känsla =).
Till vintern kommer det även vara enkelt att lossa spännbandet, ta lös träet och frakta för förvaring.
 
Jag blev supernöjd och även ungdomarna verkade gilla den färdiga idén.
En tunna är klar och på plats. Vid regniga dagar kommer vi göra färdigt de andra två tunnorna.
Det blev då betydligt trevligare än gröna och svarta vattentunnor =)!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mingsgronavarld.blogg.se

trädgårdsmästare vilhelmina

RSS 2.0