husnummer

Byaföreningen önskade att hushållen skulle numrera sina hus för att underlätta för post, räddningstjänst mm. Visst, inga bekymmer, tänkte jag.
Men jag vägrar köpa "vanliga" små husnummer i butik =p.
 
Så jag kollade Pinterest för inspiration.
Här hittade jag jättefina stoora siffror som var gjorda i betong. Men jag har aldrig jobbat med betong förut och kände mej väldigt osäker på tillvägagångssätt.
Så jag åkte till bygghandeln, berättade vad jag ville göra och fick råd att köpa en OSB-skiva.
 
Sen letade jag fram ett typsnitt jag gillade, ritade av, ritade upp på skivan och sågade med sticksåg.
Siffran 6 är nu limmad med fyra varv och ligger på tork. Siffra 8 är påbörjad men måste få två varv till utsågade.
 
Varje siffra är ca 75x60cm. Tanken är att de ska målas och sättas på stolpar ute på gården som vätter mot vägen.
Hitintills känner jag mej supernöjd och hoppas de kommer bli lika coolt som jag ser det i huvudet!
 
 
 
fortsättning följer...
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mingsgronavarld.blogg.se

trädgårdsmästare vilhelmina

RSS 2.0