nya tillskott

Senaste besöket i stan resulterade i en sockertoppsgran till mitt blivande woodland. Än så länge har jag två granar =p.
Jag vill rent ekonomiskt sprida ut kostnaderna och har inte särskilt bråttom att få det färdigt. Jag ser resultatet i mitt huvud och det är de långsiktiga målet.
 
Fynd kan visa sej var som helst och komposter och soptippen är för mej rena guldgruvorna.
Därför drog jag hem en korallkornell från jobbets kompost, som lyckats ligga i vatten under våren och helt enkelt överlevt. Den hade till och med börjat få blad.
Jag vet att korneller är rackare på jordslå sej själva och ska göra ett försök med mitt fynd. Om inte annat blir den perfekt att ta sticklingar av.
 
Vi åkte till åsele/genbäcks plantskola och min prio var barr till mitt woodland.
Istället kom jag hem med en lärk. Jag har alltid önskat mej en lärk.
Hade ingen aning var den skulle stå, jag vet att den blir väldans stor, både på längd och bredd. Men jag skulle bara ha den =).
 
  



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mingsgronavarld.blogg.se

trädgårdsmästare vilhelmina

RSS 2.0