planteringskrukor

Efter en av mina praktiker via utbildningen fick jag dille på planteringskrukor.
Det var en handelsträdgård som ville städa bland sina krukor och jag kom hem med två-tre sopsäckar med krukor. Vissa var inte ens använda. Väl hemma sorterade jag bort alla trasiga och udda. Första samlingen.
 
Första året på kyrkan tog jag hem krukor med tillhörande brätten, dem har jag verkligen använt. De är tunn plast som ljungen satt i, men dom är riktigt bra.
 
Förra året på kyrkan tog jag också hem ett gäng med krukor, mest 11cm och 12cm i hård plast. Passade även på att ge bort några hundra krukor till arbetakamrater som odlar eget.
 
Denna sommar är inget undantag, så självklart har jag redan dragit hem tre lådor med blandad kompott =p.
 
Jag har flera hundra krukor i olika storlekar. Kanske över tusen.
Det finns ingen rimlig chans, att jag kommer använda alla. Men de kan va bra och ha =p!
Jag tänker mest på perenner som planteras på hösten, min egen våruppdrivning och när man ska ge bort plantor. Jag kommer aldrig behöva fundera på om jag har tillräckligt med krukor till mina projekt. Och jag har massor att kunna ge bort till andra som också vill driva upp eget.
Och så stillar jag min släng av OCD, Aldrig mer plantera med det som är udda och olika! Så himla skönt =)!
 
Men samlingen känns inte komplett än. Jag hade gärna haft fler stora krukor, 2 liter och större.
Ja herre gud... =)!
 
    



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mingsgronavarld.blogg.se

trädgårdsmästare vilhelmina

RSS 2.0