liljelökar

Varje år får jag en lista på gravar som skall sås igen, då gravrättsinnehavaren av olika anledningar, inte längre vill ha kvar planteringsytan.
 
Oftast är det tomt, men ibland finns perenner av olika slag som anhöriga satt.
Jag kastar sällan, utan har en liten rabatt dit jag sätter "sånt som kan vara roligt att ha kvar". Ibland är det perennerna fulla med ogräs, och kanske bortom all räddning, men oftas sparar jag.
 
I måndags hade jag en perenngrav, full med ogräs, bortom all räddning och med sorter jag redan hade, gullvivor och jättedaggkåpa. Men så såg jag något stort och vitt i jorden när jag lyfte med grepen. Såg ut som en stor vit svamp, nästa lite otäckt faktiskt, och flera stycken =/. Petade lite försiktigt och såg till min lättnad, att det var lökar =).
 
Jag fick höra av min företrädare, som jobbade i våras innan jag började, att han planterat likadana lökar i en annan rabatt.
 
Så... eftersom det redan fanns liljor "i vår uppsättning", så kan det hända att dessa följde med mej hem =). Hihi!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mingsgronavarld.blogg.se

trädgårdsmästare vilhelmina

RSS 2.0