klätterrosor

Idag tog jag mej tid att göra plats för mina klätterrosor.
 
Tidigare i sommar tog vi ner en rönn som var sjuk. Den växte dåligt och veden var väldigt brun.
 
Jag fick en idé och sparade två rejäla stammar för att ha som stöd till en honungsros och en 'new dawn'.
Den ena stammen satte jag inne i kattgården och den andra utanför.
Hoppas det blir lika fint som det ser ut i mitt huvud =).
Honungsrosen måste jag flytta till hösten då den är missplacerad i en annan del av gården.
 
- Jag valde att sätta 'new dawn' i en tunna för att hålla jorden på plats då jag bara har sand i marken.
- Däremot gjorde jag ordentligt hål i botten, så om det behövs kan rötterna leta sej ut.
- Satte rosen en bit ner i jorden och hoppas då den förgrenar sej bättre.
 
De blir nog bra.
Det känns bra =)!
 
  



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mingsgronavarld.blogg.se

trädgårdsmästare vilhelmina

RSS 2.0