askgravlunden

Vi tog ett styrketag att rensa rabatten nere i askgravlunden.
 
Det känns lite tråkigt att det här blir gjort lite sent på säsongen, men gravarva går alltid först.
Först ska det jordförbättras och sen ska blommorna ut, då kommer tyvärr rabatter och krukor i skym undan.
Det tar tid att sköta 335 gravar.
 
Till min stora förvåning så har flera höstblommor överlevt vintern, båda murgrönorna och alla höstaster. Det trodde jag verkligen inte.
Även en liten buske, som jag inte kan namnet på, har båda överlevt. Det kändes väldigt roligt, så jag låter dem sitta tills vi får perennerna på plats.
 
Före:
 
Efter:
 
Fortsättning följer...
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mingsgronavarld.blogg.se

trädgårdsmästare vilhelmina

RSS 2.0