såband

Jag gillar inte små frön. Värst är när man öppnar en påse och man får "sandkorn" i handen.
Jag gillar heller inte att gallra. Det tar tid från andra sysslor och känns även som slöseri på frön.
 
Så i år har jag och liten gjort egna såband.
De var verkligen superenkelt och en toppenlösning till mej som har en släng av "står det 3 cm, så gör man 3 cm - med ett frö i varje hål".
Vi gjorde band på morot och rädisa.
 
Det som behövdes var toapapper, sax, vatten och mjöl. Jag använde även linjal för exakt avstånd och topps för att dutta ut klistret.
Jag blandade vatten och mjöl ganska tjockt, men ändå rinnigt. Det var lätt att dutta ut.
Instruktionerna jag följde finns här.
 
Det här var roligt, för stor och liten, och kommer göras igen =)!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mingsgronavarld.blogg.se

trädgårdsmästare vilhelmina

RSS 2.0