vattenstationer

Jag har alla mina tre säsonger försökt hålla ett extra öga på våra stationer runt kyrkogårdarna.
Bland annat har jag skramlat ihop likadana vattenkannor till varje område.
Runt kyrkan och kapellet är alla svarta, på den gamla kyrkogården blev det gröna och den tredje har blåa och gråa kannor.
Förra året köpte vi strilar till nästan alla kannor. Tyvärr lossnade många lock och försvann, men i år knöt vi fast dem.
Jag såg även till att det köptes in verktyg, små handspadar, luckos och mindre jordspadar.
 
Dagens insats är gummibaljor att lägga skräp i.
Jag har sett att många gravbesökare har med egna påsar/korgar/lådor när de städar sina gravar. Andra bär i händerna. Detta känns så onödigt, jag tänker att vi kan råda bot på detta.
Så nu köpte jag gröna baljor till den gamla kyrkogården och petrol till de två andra, då det inte fanns svarta. För att baljorna inte skulle råka följa med någon hem, så märkte jag dem ordentligt på varje sida.
Jag hoppas detta faller i god jord hos våra gravbesökare och att de kommer användas flitigt =).
 
Däremot måste jag leta fram flera småverktyg. Många verkar ha fått ben och detta måste vi ju självklart försöka lösa.
Det kommer bli en inventering framöver och en önskelista med både verkryg och flera kärror till kannorna.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mingsgronavarld.blogg.se

trädgårdsmästare vilhelmina

RSS 2.0