mitt gamla jobb

Såhär några veckor in på mitt nya jobb, har jag träffat en hel del människor. Både nya och gamla ansikten.
Några har blivit förvånade att se mej på "fel" ställe och har frågat "jobbar inte du på kyrkan?" =).
 
Jag har sagt som det är, att jag bara varit säsongsanställd på kyrkan men nu säsongsjobbar på Vifab.
 
Några har passat på att fråga om kyrkan "när slår de på vattnet?" "när börjar de plantera?" "vad heter träden som ofta står vid gravarna? Jaha, måste man ansöka om lov för att plantera träd" "kan jag ställa en kruka vid stenen som har skötsel av kyrkan?".
 
Det känns roligt att folk ändå känner igen mej och faktiskt frågar.
Jag svarade då på alla frågor och alla blev nöjda =p.
 
Askgravlunden, Vilhelmina församling
Oktober 2016
 
Jag har skrivit en hel del om mina två säsonger på kyrkan, här kan du läsa mer:
säsongsjobb 2016
säsongsjobb 2017



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mingsgronavarld.blogg.se

trädgårdsmästare vilhelmina

RSS 2.0