höstdisk

När det blir nattkallt ute brukar vi stänga av vattnet i våra stationer och plocka undan redskapen.
Jag har då passat på att diska upp vattentunnorna och de gröna vaserna som finns ute i stationerna.
 
I år passade jag på att räkna vaserna, mest för skojs skull. Hitintills har jag räknat ihop till ca 300st, men då sitter det massor kvar ute på gravarna som inte är räknade.
Det tog ungefär fyra timmar att diska, inte effektiv tid, men ändå. Det tar tid.
 
För att själv känna att det blir riktigt rent, gör jag en coctail med grovtvål, en klortablett och några rediga duttar med sprit i diskvattnet.
Vet inte hur många gånger man får byta vatten, det blir geggigt ganska fort. För att inte tala om lukten, den är i vissa vaser riktigt hemsk. Fy också.
 
Men nu är det gjort. Det blir att diska de eftersläntrande vaserna allt eftersom de kommer in i stationerna. Men det värsta är gjort, helt klart!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mingsgronavarld.blogg.se

trädgårdsmästare vilhelmina

RSS 2.0