höstfint

Även årets höstdekoration är inspirerad av ideér från Pinterest. Det är en fantastisk sida/app med allt möjligt pyssel och tokerier, för dem som har lite tid över =).
 
Jag fick min idé från liggande dekorerade höstkransar. Framför mej fick jag då en bild av en klädd bollhalva, lite utåtstående med pynt på. Jaja. lite fantasier skadar aldrig.
Efter en tur på blomsterhandeln blev det till att bygga min egen stomme, då det jag letade inte fanns att köpa.
 
När stommen väl var färdig blev första varvet av granris för att få lite bredd på det hela. Sen dit med ljung för lite färg. Sen började pysslet.
 
Hos några släktingar hämtade jag en kasse med lönnlöv. Löven blev små rosor som sattes på sidan om en prydnadskål.
 
Sist satte jag lite "trollskägg"/lav från en gammal gran längst ner som en detalj.
 
Det blev inte den "bollhalvan" som jag först såg för mitt inre, men den blev helt klart godkänd =)!
 
Mina dekorationer blev snabbt virala, och på måndagmorgon när jag frågade vår konto-ansvariga, hade över 900 visningar skett sen i fredags då bilderna las ut.
Väldigt roligt att andra uppskattar det man gör och lämnar kommentarer =)! Tusen tack =)!
 
      



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mingsgronavarld.blogg.se

trädgårdsmästare vilhelmina

RSS 2.0