armeringsnät

Vi åkte till järnhandeln och köpte ett stort armeringsnät 5x2,3m.
Tanken först var att göra en båge mellan mina lådor, men det slutade med vanliga väggar.
 
Tack och lov så är fjällpanelen lite sluttande, så jag har bara klämt fast nätet på lådans kant.
Meningen är klätterväxter på näten så den bakre lådan blir skuggad. Hade jag haft bågar tror jag skuggningen hade blivit bättre, men nu får det bli så här istället.
 
Jag hade även så tur, att spillet blev perfekt att bryta till och ha som skydd till mina blåbärsbuskar. Dom har levt ett farligt liv och blivt nertrampade så några kvistar brutits.
 
Ska även kolla om småpinnarna som blev över går att borra och sätta i lådorna så man kan fästa duk och bärnät.
 
De här blev bra =)!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mingsgronavarld.blogg.se

trädgårdsmästare vilhelmina

RSS 2.0