plantering

Jag tänkte att jag skulle börja tidigt med långkörarna i år. Då kanske jag hinner få En paprika och tomater som inte blommar i augusti, typ =p.
 
Liten ville självklart hjälpa till och det enda på den önskelistan var ”MELOOON” =).
Så nu har vi melon, tomater, paprika, basilika och soyabönor på första parkett på fönsterbrädan.
 
Jag är så gryyyymt sugen på fortsätta så. Men jag måste försöka behärska mej. Det är så lätt att man toksår, sen får man ohyra, har för lite varmt eller nått annat elände, så hälften dör och man måste börja om. Det slår aldrig fel. Ja, eller så överlever allt och man har det man gör att hålla gurkrankorna kortare än två meter inomhus. Ja, du fattar =).
 
Trotts ganska många olika fröpåsar, så finns det alltid något man saknar.
Även här har jag verkligen försökt behärska mej.
Jag vill prova olika kryddor i år. Kryddor har funkat bra hos mej. Jag har fortfarande påsvis med dill sen två år sedan, basilikan blir alltid fin och växer så tacksamt.
Tyvärr lyckades katterna, och min käre man, ta död på mina steviaplantor som jag övervintrat några vintrar, men de växte också väldigt bra.
 
Bara det blir lite närmare våren, då ska jag så =D!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mingsgronavarld.blogg.se

trädgårdsmästare vilhelmina

RSS 2.0