ordning och reda

Äntligen. Det tog några år, men nu har jag äntligen fått ordning bland krukorna i växthuset.
 
Jag har ju fått för mej att man ska diska ur krukorna när man använt dem, så jag gjorde ju en liten diskstation förra året. Nu är alla krukor som står i hyllorna diskade. Känns så mycket trevligare att använda dem när de är fräscha utan gammal jord och massa smuts.
 
Jag har även sorterat ordentligt i krukorna och kastat udda krokor som bara fanns en och en av. Flera krukor som var lite flera av, men som jag inte behöver, har jag gett bort.
Vid sorteringen har jag även ställt lika med lika och självklart i storleksordning.
 
Sist har jag även märkt upp krukorna med min nya märkningsmaskin. Nu vet jag exakt vilken storlek varje sort har och det är enkelt att hitta.
Jag (som enligt andra har en släng av OCD) mår så bra när jag nu ser krukhyllan, det gör så gott i magen, hjärtat och hjärnan =)!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mingsgronavarld.blogg.se

trädgårdsmästare vilhelmina

RSS 2.0