oregano

Jag har alltid lyckats bra att odla kryddor. På gott och ont. Ett år kändes som jag hade dill fulla frysen och maken klagade att den tog sån plats =p.
 
Är det något som går åt så är det basilika, så himla gott i maten, tomatsåser mm. Tycker att jag försöker göra lite extra varje år, men den tar ändå alltid slut. För några år sedan fick jag otroligt mycket, jag gav bort massor. Det ågrade jag framåt våren när mitt eget lager tog slut. Haha.
 
I år tänkte jag att jag skulle prova något nytt som även maken kunde uppskatta. Det blev oregano.
Jag fick inte så mycket, men några blad blev det i alla fall.
Jag läste senare, att tydligen vill oregano inte stå i vatten. Kanske det jag gjorde fel. Får prova nästa år igen helt enkelt.
 
Maken blev både överraskad och glad, när jag visade honom oreganon och sa att de var hans. Det var ett lyckat drag alltså =P!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mingsgronavarld.blogg.se

trädgårdsmästare vilhelmina

RSS 2.0