monstera

Jag har två monstera som trivs ganska bra. Den ena trivs lite för bra och började bli i vägen för projektorn i taket =p.
 
För en tid sen såg jag på tv, i bakgrunden på en intervju, en stor bassäng full med krypande monstera. Det var jättecoolt och bladen stack upp som små paraplyn.
Jag fick en zinkbalja över när jag planterade om blommorna tidigare i år. Den kanske skulle passa till en liggande monstera...
 
Efter lite moddande så var monsteran på plats i baljan och jag är toknöjd! Två blad fick klippas av, men det var det helt klart värt!
 
Några dagar senare hade bladen även börjat vända sej mot solen, så det ser riktigt fint ut nu. Plantan lär ju inte bli kortare, men det finns mycket utrymme kvar för några meter monstera till =P!
 
Tokfint =D!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mingsgronavarld.blogg.se

trädgårdsmästare vilhelmina

RSS 2.0