när pappa är barnvakt

Medans jag lagar mat ska pappa hålla ett öga på lite. Efter en stund hör jag ungefär "Ojoj, förlåt mamma".
 
När jag kommer ut på balkongen möts jag av en geggamoja av jord i en plastlåda full med regnvatten som jag haft ute.
Dessutom har liten dragit upp alla lappar ur sina såkrukor, så nu har jag absolut ingen aning om vad som är vad.
 
Anledningen för att såkrukorna stod ute från första början, var för att dom skulle stratifieras, alltså stå kallt tills dom själva gror.
 
I ett tappert försök att rädda eventuella frön, har jag silat all gegga till en folieform och får nu hoppas att inte alla frön var små som sandkorn och gick igenom silen.
Jag får vänta och se helt enkelt.
 
  



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mingsgronavarld.blogg.se

trädgårdsmästare vilhelmina

RSS 2.0