vitlök i kruka

Där i början av oktober avslutade jag odlingen för det här året.
Sista tomaterna plockades in och vi hittade årets enda jordgubbe (föryngrade plantorna i våras).
Tomaterna hade klarat sej otroligt bra med tanke på att jag inte haft någon värme alls på hela hösten.
 
 
 
 
Däremot fanns det tid att planera för våren.
Jag hade köpt både snödroppar och sättvitlök och satte allt efter konstens alla regler.
 
Snödropparna blev utfyllnad då de jag har sen tidigare växer så glest.
Såhär i efterhand såg jag att råttorna hann före våren, så nästan alla dropp-lökarna är uppätna =(.
 
Då jag inte bestämt var jag ska plantera lök i framtiden gjorde jag ett test detta år och satte dem i krukor som jag sen jordslog i potatislandet. Tanken är att jag då till våren kan flytta krukorna tills jag bestämt mej.
De borde nästan växa bättre i kruka då jorden värms snabbare, men det är mest en chansning.
Förhoppningsvis får jag fina vitlökar till hösten =)!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mingsgronavarld.blogg.se

trädgårdsmästare vilhelmina

RSS 2.0