fuchsia

En uppstammad fuchsia blåste av första veckan i juni och skulle kastas. Men snabb som attan var jag att plocka hem den, då jag vet att fuchsia är jätteenkel att sticklingsföröka.
 
Den stod i vatten länge och jag trodde ett tag att den kastat in handduken. Alla blad föll av och alla kvistar började torka in. Hmm...
Men så, helt plötsligt, kom tecken på liv! Små gröna knoppar började synas! Den stod några dagar till och igår var det dags för blomjord och kruka. När jag lyfte upp plantan ur vattnet hade tre långa fina rötter bildats! Den vill leva!
 
Ner i jorden och ut i växthuset. Den blev klippt med sekatören och ser nu riktigt trevlig ut.
 
Jag som länge drömt om en uppstammad fuchsia! Måtte denna leva länge =)!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mingsgronavarld.blogg.se

trädgårdsmästare vilhelmina

RSS 2.0