vända jord

Pappa var en samlare och jag blev överlycklig när jag hittade en praktisk liten plog i hans gömmor.
Förra året vände jag på jorden i köksträdgården för hand med grepen, det var tungt och tog väldans tid.
 
I år gjorde vi fyra fåror i varje ruta, sen blev det mycket enklare att vända jorden med grepen.
Min käre man undrade om vi inte skulle köpa en jordfräs, men mina rutor är 240x160 cm så en jordfräs känns som over kill =p. Dessutom kan jordfräsen förstöra mer än den gör nytta, då jordlevande varelser som ska hålla jorden levande, stryker med av knivarnas snabba rotation.
 
Plogen ska putsas och få ny färg och sen kommer den nog få fortsätta jobba hos oss =).
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mingsgronavarld.blogg.se

trädgårdsmästare vilhelmina

RSS 2.0