ympa äppelträd

Så kom dagen som jag verkligen sett fram emot. Vi har ympat äppelträd!
 
Tidigare i år fick vi välja oss några grundstammar. Jag tog A2 och P60, men fick byta till mej A2 då jag helt enkelt ångrat mej om P60.
Som ympris beställde jag Socker miron, Dottevik-Inga, Lepa melonäpple och Kramfors.
 
Har nu ympat Dottevik. Det var lite trix att dra fina snitt på riset då den var så liten och tunn och roten tjockare och segare än jag trodde. Kanske går det bättre nästa gång.
 
Efter planteringen ställde vi ut våra krukor så naturen får ha sin gång, så de vaknar och växer med övrig grönska.
Hoppas verkligen dom tar sej så jag får fina träd att plantera hemma till hösten =)!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mingsgronavarld.blogg.se

trädgårdsmästare vilhelmina

RSS 2.0