auktionsfynd

I lördags åkte familjen till en by utanför samhället för en gårdsauktion.
 
Visst, vi (läs "jag") åkte dit för att fynda. Och det gjorde jag väl, men några saker blev det inte =p.
 
När jag gick där mellan människor och möbler såg jag några jättefina höga blommor i en slänt. Såg ut som höga lila prästkragar.
Eller rättare sagt, de var lila, korgblommiga och ca 120-150 cm höga. Stänglarna var långa och smala, nästan helt utan blad och en "buske" av blad vid marken.
Hur fina som helst!
 
Har inget minne av att jag sett dem någonstans. Kan inget namn, men allt finns på nätet tänkte jag.
Jag städade lite bland blommorna: plockade bort en näve med överblommat skräp.
"Har jag tur så kanske det finns frön där inne" tänkte jag. Perfekt för vinterstratifiering =).
 
Mycket riktigt.
Efter några dagar i torkan kom fröna fram =)! Perfekt =)!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mingsgronavarld.blogg.se

trädgårdsmästare vilhelmina

RSS 2.0