sötpotatis, del II

Jag hade faktiskt hunnit tänka tanken att knölen i skålen hade dött. Det händer ju inget.
 
Läste lite på nätet, den ska ju ha varmt för att gro. Men där är allt rätt: skålen står i fönstret övanför ett element och vi har vattnat ofta (min käre sambo har ju också engagerat sej =).
 
Har kollat lite under, där själva snittet är. Det är som lite geggigt och såg ut som vitt mögel, men jag vattnade ändå. Idag tog mod till mej och kände med fingret, är det mögel måste jag kanske kasta knölen och börja om.
Men jäklar, tji fick jag! Jag tror att "möglet" är början till små rötter! Det är som knottrigt och på ena sidan har det börjat växa något =)!
 
Det kanske fungerar ändå!
Fortsättning följer...
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mingsgronavarld.blogg.se

trädgårdsmästare vilhelmina

RSS 2.0