våra krukväxter

Jag håller precis på att avsluta ett stort arbete om krukväxter. Vi ska skriva 10 punkter, tex placering, ursprung och skötsel, samt rita/teckna av dem. Inget copy-paste här inte.
Vår lärare menade att vi när oss bättre hur bladen och blommorna ser ut på riktigt, om vi följer konturerna med pennan.
Eftersom jag är värdelös på att rita, har jag klippt och klistrat med silkespapper. Vissa blev väl snyggare än andra, men jag känner mej nöjd med min insats.
Vidare ska vi skriva en fördjupning om var sin växt som ska redovisas för klassen. Jag har även skrivit lite extra om angrepp och skadedjur som kan angripa växterna.
Detta kommer att avslutas med ett glos-prov i februari. Där ska vi kunna växternas latinska släkte och art, svenskt namn och utseende.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mingsgronavarld.blogg.se

trädgårdsmästare vilhelmina

RSS 2.0