göra egna kransar II

När mina två stora kransar var klara började jag genast på nya kreationer.
Hade massor med ljung kvar så jag ville prova att göra en krans på bara ljung.
 
De blev toksnygga, men jag hann inte göra dem färdigt första dagen och annat kom emellan, så på tredje dagen fortsatte jag.
Då märker jag. Att tanken med ljung var god. Men dömd att misslyckas.
Då ljungen varit inne i värmen några dagar hade den naturligtvis torkat. Detta resulterade i att de små blommorna lossnade som socker i regnet =/. Så himla tråkigt!
Även om kransarna skulle hänga ute, så skulle det bli otroligt skräpigt och livslängden väldigt kort.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag skrotade idén och återgick till granris som bas.
Det blev björkris och tallkottar som dekoration och kransen hänger nu på ena dörren in till församlingshemmet. Enkel men fin. Mycket nöjd =)!
 
 
Anita
2016-10-27 @ 22:01:56
URL: http://siliiins.blogg.se/

Snyggt!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mingsgronavarld.blogg.se

trädgårdsmästare vilhelmina

RSS 2.0