minneslunden

Mitt senaste projekt måste vara mitt stoltaste i år.
 
Jag tyckte redan förra året att minneslunden skulle behöva ett rejält ansiktslyft, men jag tog mej aldrig tid då insperationen inte fanns.
 
Häromdagen började jag rengöra dammen, den var riktigt äcklig faktiskt.
Det hade kommit gräs och skräp i vattnet, så pumpen klaggade igen och har stått så länge att myggyngel simmade runt på ytan.
 
Fick hjälp att ta ut alla stenar som låg i botten på dammen, sen tömde vi ut allt vatten och rengjorde botten med diskborste.
En av ungdomarna fick i uppgift att sätta ner en rabattkant för att förhindra ogräs och förhoppningsvis minska att gräs sprätter ner i vattnet när man klipper och trimmrar.
Istället för att fylla botten med stenar, som var väldigt svårt att rengöra, la vi bara sten runt kanten och ett varv i botten.
Under denna process sa min hjälpreda att "det hade varit snyggt med en liten brygga och en båt".
Och sen spårade vi ur totalt. Men vi såg båda två den lilla bryggan i dammen.
Så när själva dammen var städad åkte vi på brädgåden och köpte virke.
I snickarboden såg de andra två ungdomarna vad vi gjorde, och blev lika peppade.
Sen spårade det ur ännu mer =p.
 
Men nu är projektet klart.
Vi har en brygga, båt med åror, en fiskare med mask på kroken och en livboj.
Vi jobbade hårt och jag tror alla var lika stolta.
Nu får vi bara hålla tummar och tår, att folk som ser detta och besöker platsen, låter sakerna vara så inget går sönder eller försvinner.
Vi har lagt ner mycket tid och tycker alla att det vore roligt om fler fick njuta av vårt stolleprov =).
 
Döm själva =)!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mingsgronavarld.blogg.se

trädgårdsmästare vilhelmina

RSS 2.0