rangliga plantor

När man som jag driver upp växter i fönstret, så tycker jag det är oundvikligt att plantorna blir långa och rangliga.
 
Detta beror på att värme och ljus inte är korrekt till sådden.
Hittade en bra länk som förklarar mer.
http://www.odla.nu/inspiration/langa-rangliga-plantor
 
Nu när mina plantor nu kommit upp ganska bra, så slog jag helt enkelt av värmen på elementet under fönstret helt och hållet. Får se om det hjälper.
Då jag bara har grönsaker i lådorna, så tycker jag inte att det spelar någon större roll att dom blir "osymmetriska". De brukar växa till sej ute på friland.
Har man däremot blommor så ser det kanske inte lika roligt ut, då kanske man får försköka va mer noga med värme och ljus.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mingsgronavarld.blogg.se

trädgårdsmästare vilhelmina

RSS 2.0