make over

Äntligen fick jag tiden att avsluta två projekt som legat länge och gnagt i bakhuvet.
För 1,5 år sedan tog jag ju över pappas zinkbadkar och en plog.
 
Badkaret var i förskräckligt skick och jag funderade flera gånger på en lösning.
Jag slipade hela botten så gott jag kunde, sköljde med vatten och hade tillslut en hyfsad glans.
Först klippte jag en bit dammduk och hade tänkt limma fast den i botten. Men tålamodet hade inte tid, så det blev hammarlack. Thank God för hammarlack =)!
Det blev lite flammigt, men det är ingen picasso. Det funkar.
Jag är supernöjd!
 
 
 
Den lilla plogen har också fått en make over. Ny färg och nya bultar.
Här vill jag tacka 5-56 spray för en enkel rengöring =p.
Jag slipade bort det värsta och sprayade sen ordentligt med 5-56. Så enkelt.
Den blev ju som ny och kommer nu hålla många år till.
 
  
 
Pappa hade varit stolt =)!
 
Läs tidigare inlägg här:
dagens fynd
vända jord



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mingsgronavarld.blogg.se

trädgårdsmästare vilhelmina

RSS 2.0