sopsortering

Maken ville köpa flera kärl till sopsorteringen. Vi har ju en bit att åka med eländet, så det blir lätt att man samlar på sej.
Kärlen han tittade på var svarta med lock. I plast.
 
Jag tog över inköpet, utan att han visste om det, och letade en annan lösning på nätet. Jag vill ju inte köpa plast. Det här blev dock en stor nöt att knäcka.
 
Hittade en ställning i trä, den såg lätt ut att göra själv. Skickade förslaget vidare men fick nej. Skit.
Hmm. Så kom jag på. Sånna gamla galvaniserade soptunnor! Zink! Dom är ju tokfina! Sånna ska jag ha!
 
Någon dag senare körde vi faktiskt fel. Och poff. Där stod en zinktunna! Exakt en sådan som jag letade! Kontaktade ägaren och jag fick ta reda på den. Tusen tack!
Frågade runt lite men fick inget napp. Hade en person till att fråga. Ärs. Jag skickar ett sms.
Och tänk. På loppisen jag besökte i somras fanns ett helt gäng! En var dessutom exakt lik som den jag redan hade =)! Toppen!
 
Så. Nu slapp jag köpa plast och maken fick sina sopkärl =P! Hihi!
Tusen tack till alla inblandade =)!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mingsgronavarld.blogg.se

trädgårdsmästare vilhelmina

RSS 2.0