felköp

Gud så glad jag blev, när jag innan midsommar såg att handelsträdgården i grannkommunen, hade ett helt bord med skylten "thalictrum delavayi"
- Perfekt! Jag tar två!
 
Jag såg väl med en gång, att bladen såg annorlunda ut än på en stor planta, men det var verkligen bara 5cm höga blad. Jag tänkte väl att den var så liten, så den inte fått sina riktiga blad än. Jag läste ju på skylten liksom.
 
Blommorna planterades i skuggrabatten så fort jag kom hem. Tiden gick och jag såg mer och mer, att det där kan sällan vara en violruta. Va' faan har jag köpt?
Det tog några veckor till innan det kom knopp, sen såg jag ett lila skruffs. Va' är det här?
 
När blomman väl slagit ut så insåg jag, att den här är jag inte bekant med. Känns som en aster. Måste ju vara en höstster.
 
Nu hoppas jag att de två stackarna jag köpte överlever vintern, så jag kan flytta dem till något annat ställe och vara fina. Men i skuggrabatten kan dom tyvärr inte stanna.
 
Sökandet efter två violrutor fortsätter =).
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mingsgronavarld.blogg.se

trädgårdsmästare vilhelmina

RSS 2.0