perfekta temperaturen

I år ska jag försöka göra det ordentligt med plantorna och hitta de optimala temperaturerna.
Eller ... så nära som möjligt =/. För det är svårt.
 
- Golvet i tvättstugan har betonggolv direkt under våtrumsmattan. Här håller ca 17 grader vid sol.
Läste noggrant på förpackningarna vilka sorter som vill ha "ljust och svalt". Typ alla utom tomat. Så jag ställde ett gäng med plantor på golvet med en termometer bredvid. Får se hur de mår imorgon.
- Tomaterna vill ha 18-20 grader. De får också stå i tvättstugan, fast uppe på bänken just vid fönstret, mot norr.
- Resten, som basilika, stevia och ogrodda fröer får stanna i plastväxthuset.
 
Måtte bara mina barn, två och fyrbenta, hålla sej borta från att pilla, tugga och hälla ut mina kära plantor =/.
 
 
 
Här finns en bra länk om varför man får långa och rangliga växter, och hur man förhindrar det.
Här finns ett gammalt inlägg från förra året, också om rangliga plantor.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mingsgronavarld.blogg.se

trädgårdsmästare vilhelmina

RSS 2.0