jordkällare II

Förra året "hittade" jag ju mormors gamla jordkällare i stugan. Jag är ju typ aldrig där nere, så det var en glad överraskning.
 
Eftersom det blev en del burkar förra året, så frågade jag mamma om vi kanske skulle ställa in några hyllor till förvaring. Det gick bra.
När mamma städade i somras så hittade hon ett tomt skåp i ena förrådet. Mest troligt har morfar byggt skåpet, så det blev som extra roligt att det kom till användning.
 
Arbetsskadad som jag är, så ställde jag sedan in alla burkar i alfabetisk ordning. Max tre ansikten utåt, storleksordning och efter sort =P!
Men gud så snyggt det blev. Vilken fröjd för ögat. Men mest för OCD-själen tror jag =p!
 
Mamma ringde senare och var lite förtvivlad över den minutiösa ordningen, hur skulle hon våga ta en burk från hyllorna =p?
Bara hon frontar efter sej så går det väl bra =p! Haha!
 
Jag räknade till 37 burkar. Då fattas äppelmos som tillkom senare. Nu har vi så vi klarar oss ett tag. Vilken fröjd =)!

 
Läs tidigare inlägg här:
jordkällare



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mingsgronavarld.blogg.se

trädgårdsmästare vilhelmina

RSS 2.0